FANDOM

Epletre
Epletre.png
Informasjon
Pris 160
Produserer Eple
Nivå 15

Epletre er en av de mange trærne du kan kjøpe i Hay Day. Det åpnes opp på nivå 15. Treet produserer epler når du høster det med en kurv. Et epletre kan bare bli kjøpt i butikken for 160 mynter.

UtseendeRediger

Et epletre (ved full vekst) har en tynn sølv-brun stamme med flere grener som stikker ut av det. Løvverket er lys grønn og rikelig. Røde epler vises når treet er ferdig med å vokse, og modne til å høstes.

Tid og samlingRediger

Dødt epletre.png
Når du først kjøper et epletre vil det umiddelbart begynne å telle ned fra 16 timer. Etter 16 timer vises det seks epler klare til å høstes. Syklusen gjentas tre ganger, selv om antallet råvarer blir større for hver gang. Den tredje gangen du høster treet vil de visne, og gi deg muligheten til å sette opp et skilt (sånn at andre kan hjelpe deg), fortelle venner det, eller hakke det ned. Da kan treet høstes en gang til før det dør.

AvhendingRediger

Når et tre dør kan du velge mellom å la treet stå der i sin brune, visne form eller du kan kutte det ned med en sag. Hvis du velger å kutte ned treet med en sag vil det gi deg XP.

TriviaRediger

  • Epletreet er det billigste treet som kan bli kjøpt, og det er også det første man åpner opp.

Tilfeldig wiki