FANDOM

HayDayLogo.png

Hay Day
HayDayLogoNormal.png
Det nåværende ikonet for Google Play (1.16.148)

Utgiver:

Supercell

Plattformer:

iOS
Google Play

Utgivelse:

21. juni 2012 (iOS)
20. november 2013 (Android)

Sjanger:

Simulering

Språk:

Engelsk, spansk, italiensk, tysk, nederlandsk, fransk, norsk, portugisisk, tyrkisk, dansk, svensk, koreansk, japansk, finsk, russisk, indionesisk og kinesisk

Hay Day er et gratis gårds-simuleringsspill utgitt av Supercell, et finsk videospill-selskap grunnlagt i 2010. Spillet viser en tredje person visning av gården som spilleren eier. Spillere har mulighet til å høste avlinger, lage produkter og selge disse tingene for mynter. Hay Day ble utgitt 21. juni 2012 for iOS (Apple App Store), og siden har det kommet stadig nye oppdateringer. 20. november 2013 ble det utgitt for Android (Google Play). Spillet koster ikke penger, men man kan kjøpe diamanter i spillet for ekte penger.

SpillingRediger

Hay Day innebærer vekst, laging, og salg av avlinger og produkter for å komme videre i spillet. Dyr produserer varer og poeng når de blir matet. Å komme opp i nivå er også en viktig fakter, som flere elementer, man må komme opp i nivå for å åpne opp ulike avlinger, bygninger og andre elementer. Dekorasjoner kan kjøpes for å pynte opp gården, selv om de ikke påvirker spillingen. Ulike arrangementer dukker også opp med et mellomrom på rundt fem dager. Aktørene samhandler med gården ved hjelp tappe-bevegelser og sveipe-bevegelser og bruke verktøy og elementer i spillet.

HandlingRediger

En av spillerens slektninger har dødd, og spilleren drar til den gården for å overta den. Spilleren blir da gitt en gjennomgang av hvordan spillet skal spilles av et snakkende fugleskremsel, Mr. Wicker, og lærer kjernen av spillet. Spilleren blir da gradvis introdusert for mange av figurene i spillet, slik som tilreisende kunder, Tom, Gregor og Alfred. Spillet har for tiden ingen lineær tomt og spilleren av frie tøyler over deres gård. Spillet sluttes aldri, på grunn av spillet jevnlig oppdateres.

VeiledningRediger

Når man starter å spille eller starter med en ny gård, vil det komme en standard veiledning som skal hjelpe spilleren med å forstå de basiske mekanikkene i spillet.

Noen av mekanikkene spilleren blir veiledet gjennom, er å kjøpe ting fra butikken, høste og så avlinger, mate dyr og høste animalske varer med mer.

Under er det et galleri med bilder av veiledningen som er funnet i Hay Day:

LogoerRediger

I galleriet nedenfor er det forskjellige logoer som Hay Day har hatt under spesielle hendelser, høytider og sesonger.

  • Jul og vinter 2013 & 2014
  • Sommer 2013
  • Jul vinter 2012 & 2013

TriviaRediger

  • "Hay Day" er et teleskopord av "hay" (som betyr høy) og "hey day" ("hei dag" på norsk), et svært datert uttrykk som betyr en periode med velstand og lykke.

VennerKnapp.png AvlingerKnapp.png ProdukterKnapp.png DyrKnapp.png ProduksjonKnapp.png FiskingKnapp.png DekorasjonerKnapp.png ValutaKnapp.png
Venner Avlinger Produkter Dyr Produksjon Fisking Dekorasjoner Valuta

Tilfeldig wiki