FANDOM

Landhandel.jpg
Landhandelen er en struktur som blir gitt til alle spillere i begynnelsen av spillet. Hver butikk er identisk; alle har et rødt og hvitt stripete tak, seks synlige kasser, en treplanke som sitter på et grå-brunt material, to kurver fulle av røde og grønne frukter, og en stabel med tomme bokser.

FunksjonRediger

Å selge ting i landhandelen er en funksjon som blir åpnet opp på nivå 7. Avlinger, animalske produkter, elementer som er produsert i produksjonsbygninger (utenom sluker og garn), utstyr som rydder landet og utstyr som utvider gården og lagringsplass kan bli solgt i en landhandel.

Når man annonserer et element kommer det en annonse i en avis kalt Daily Dirt, der det er synlig for alle spillere, sånn at de kan kjøpe det. Hvis en vare ikke er annonsert kan allikevel venner, naboer og følgere besøke landhandelen din for å kjøpe noe.

Hvis man vil ha en ekstra kasse man kan selge varer fra, kan man kjøpe en ekstra kasse for 5 diamanter.

Bytte ved å bruke landhandelenRediger

Spillere kan avtale og handle med hverandre ved å bruke landhandelen. Vanligvis blir utvekslinger om det arrangert gjennom forumet til Hay Day, eller også i nabolagschatten. Når handelen er fremforhandlet, skal spilleren som tok initiativet til handelen sette opp sitt element for salg først. Den spilleren som tok initiativet til handelen bør først sette ut en hvete til salgs for en mynt uten å reklamere for det i avisen. Den andre spilleren vil kjøpe denne avlingen for å fortelle spilleren at "Jeg er her". Deretter kan den første spilleren sette opp det elementet han ville selge i landhandelen. Etter denne utvekslingen, vil den andre spilleren følge den samme prosessen ved å gi den første spilleren sitt element i bytte.

StrategitipsRediger

  • Når det ikke er plass til mer i siloen eller låven til spilleren, kan spilleren selge noe i landhandelen for å få mer plass.
  • Man kan lete i avisen etter gode tilbud, og deretter selge det dyrere i landhandelen sin.
  • Bortsett fra hvete, mais og egg bør man selge alle andre produkter til maksimal pris. Sukkermølle-produkter selges like raskt som de produktene som blir åpnet opp på høyere levler, fordi disse produktene har en stor etterspørsel.

VennerKnapp.png AvlingerKnapp.png ProdukterKnapp.png DyrKnapp.png ProduksjonKnapp.png FiskingKnapp.png DekorasjonerKnapp.png ValutaKnapp.png
Venner Avlinger Produkter Dyr Produksjon Fisking Dekorasjoner Valuta

Tilfeldig wiki